L'insouciance est le seul sentiment qui puisse inspirer notre vie et ne pas disposer d'arguments pour se défendre.
-- Françoise Sagan

Monday, February 28, 2011

Wicker Park

常常我走進紅色的腳踏車發現有人坐在我的座墊上,然後我說了聲不好意思那是我的車,再換來一句不好意思。不知道這樣代表什麼,儘管我也從不正眼看那些人。那時候買完麵包回來,Joanne問我一些問題,你告訴我要看她,幾年都過了我還是做不到。

怎麼愈來越懦夫。連斬釘截鐵也要努力一下。

Me neither.
It's not only you.
我覺得我快要變成交給吳尼爾的那篇小說裡的她了,但是也不對,敘述的口吻本來就是我,所以無論如何都是我,沒有什麼是能變成或不變成。
我根本就支撐不起一個人,還談什麼更多呢,到今天我還沒去看紅十字的東西,兩天裡除了工作什麼也沒有意思,雖然是工作本身有意思而非內容。
值得occupy and devote.
我明白你說的那些。

When we go back to the start.
我喜歡那裏,猜她並不是芝加哥,但還是想這樣以為她是。

I miss you.
Things just don't get so well as I thought it could be.  I need a room, where my entire world can lie itself within, where I could be Ms. Five, and need not know the meaning of A DENTIST.
I need to see my grandma, need to go somewhere else.
Can I just be irresponsible for a while and abandon you?

No comments:

Post a Comment

Film list 2019

What men want Aladdin X men Dark Phoenix Glass The Lion King Artemis Fowl Searching Gran torino Venom Aloha Bad Times at the E...