L'insouciance est le seul sentiment qui puisse inspirer notre vie et ne pas disposer d'arguments pour se défendre.
-- Françoise Sagan

Friday, September 10, 2010

The sky is mine, and probably yours.

我不想睡.
時間走個不停, 然後我眼睛一閉就會有東西流失.

Inchide ochii.
是否你能看見我的影像 與我.

最後一個晚上. 我感覺再也沒有什麼比當下更為平靜的.
勇氣是可恥的; 我害怕那些謊言與揭發; 害怕你的睜眼與我的二十歲.
fear that you are the center of my sun.
fear of the break of words and days.

事情做得完嗎?
思想寫得出來嗎?
感情退得夠遠嗎?

表格攤在我面前, 不願意, 但明白一敲鍵都是離你更近一點.

孩子與朋友, 孩子與朋友的家人, 日子有你們而冰冷 而溫熱.
時間是籠罩的現實, 荒誕的想像. 你們在那天, 我在這天.


Inchide ochii.
我讓我的眼皮找到我的眼睛, 也許還有你的.


She digs her nails into her naked chest
Miles of veins fan out like a road map
She pulls back the skin to show her ribs
That twinkle like shooting stars.
我希望我有個名字, that means more to me than a mere friend.




閉起你的綠色眼睛, 也許會有我的藍色指甲, 藍色牛仔褲, 與藍色的太陽與星星.
Nobody will haunt me in this last day in Romania.

疤痕還會在, 疼痛還會在, 記憶還會在, 但顏色是會退去的.

No comments:

Post a Comment

Film list 2019

What men want Aladdin X men Dark Phoenix Glass The Lion King Artemis Fowl Searching Gran torino Venom Aloha Bad Times at the E...