L'insouciance est le seul sentiment qui puisse inspirer notre vie et ne pas disposer d'arguments pour se défendre.
-- Françoise Sagan

Thursday, July 01, 2010

Shantaram 項塔蘭

She said, "I know what it is like to be dead
I know what it is to be sad."
And she is making me feel like I've never been born.

一年後, 我再度拾起這本我著迷了大半學期的書.
一年後我的心境再也不如當時, 即便那書中字句還是觸動我對遠方的遐思.

不斷想著年復一年後一切的模樣與氣味.
我是靠著氣味去辨識時空的.

當凝視著一群人,
你是否也會猜測有多少人的心裡是寧靜的?
有多少人心裡還藏著某些揮之不去的夢靨?
有多少人還掛念著遠方的親人朋友與愛人?
有多少人.....




"我最想去印度."

No comments:

Post a Comment

Film list 2019

What men want Aladdin X men Dark Phoenix Glass The Lion King Artemis Fowl Searching Gran torino Venom Aloha Bad Times at the E...