L'insouciance est le seul sentiment qui puisse inspirer notre vie et ne pas disposer d'arguments pour se défendre.
-- Françoise Sagan

Friday, June 18, 2010

not a failure

我剛剛接到Teo的電話跟我要passport的電子檔,不等Bangkok了,
要直接從Bucharest issue visa過來。
幸好Tommy有提醒我們要把ID&Passport存在電腦裡。
護照還在泰國,希望他們會還我。

看了一些youtube,
其實並不很覺得自己真的要離開台灣在一個自己並不很了解的地方過上七十天。
十天後,不管這之中會有甚麼轉折,不管我得不得到簽證,
都要記得我的夢想已經踏出一點點,都要記得我要去帶給別人一點甚麼。
在這一個當下,當我的心因為某個影片再度感到熱血沸騰。

好多事都還沒做,還沒準備好,
不斷說服自己還沒開始是因為沒有真實感。
但現在一想來,是因為回到原點,回到懷疑自己是否只是想得到,
回到大網灑下的那些時候。


To travel is even more than merely exploring oneself.
I want to make nothing into something, by the power of more than one.


Le-le-le in Global village, Romania. EuroXpro`09
I saw a Chinese face in the video.(I don't know. Korean or Japanese perhaps.)
And simply that makes me desire to be like him.

No comments:

Post a Comment

Film list 2019

What men want Aladdin X men Dark Phoenix Glass The Lion King Artemis Fowl Searching Gran torino Venom Aloha Bad Times at the E...